W ramach naszej relacji biznesowej z Państwem musimy przetwarzać Państwa dane osobowe. Dbając o przejrzystość przetwarzania danych osobowych oraz zgodnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych przesyłamy w załączeniu krótką informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych partnerów biznesowych:
-
Administrator danych i Inspektor Ochrony Danych
Administratorem Danych osobowych zebranych od Państwa jest Abakus Systemy Teleinformatyczne Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsko-Biała, ul. Działowa 8a
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się listownie kierując korespondencję na adres Inspektor Ochrony Danych ul. Działowa 8a, 43-300 Bielsko-Biała, bądź na adres e-mail: iod@abakus.net.pl
-
Kategorie przetwarzanych danych osobowych, cel przetwarzania i podstawa prawna
W ramach relacji biznesowych z kontrahentami, możemy przetwarzać dane osobowe w następujących celach:
- Komunikacji na temat produktów, usług i projektów, np. w celu obsługi zapytań od kontrahentów,
- Inicjowania i zarządzania relacjami z kontrahentami i utrzymywania relacji biznesowych, np. w celu obsługi zamówień na produkty lub usługi w tym dokonywania dostaw, realizacji płatności oraz do celów księgowości,
- Przeprowadzania ankiet zadowolenia klientów, kampanii marketingowych, analiz rynku, konkursów i innych działań promocyjnych,
- Monitorowania należności oraz dochodzenie lub obrona roszczeń w sprawach dotyczących współpracy,
- Zapewnienia zgodności z obowiązkami prawnymi (np. prowadzenie dokumentacji finansowo- księgowej).
Dla wyżej wymienionych celów, możemy przetwarzać następujące kategorie danych osobowych:
- nazwę/imię i nazwisko, nazwę firmy lub działalności,
- kod identyfikacyjny (np. kod klienta/dostawcy),
- adres i dane kontaktowe (np. ulica, numer domu, kod pocztowy, adres e-mail, telefon),
- inne dane identyfikacyjne (NIP, REGON, numer rejestracji działalności, numer dowodu osobistego lub PESEL),
- dane bankowe (np. numer rachunku, nazwa banku),
- dane organizacyjne (np. stanowisko/funkcja, przełożony),
- dane podstawowe z umów (np. data zawarcia, numer umowy, przedmiot umowy, czas trwania, wartość lub cena przedmiotu umowy, warunki realizacji usługi, cech charakterystyczne towarów),
- informacje dotyczące realizowanych transportów i przesyłek,
- numery, daty, wartości i treści faktur oraz innych dokumentów finansowo-księgowych.
Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do osiągnięcia wyżej wymienionych celów, w tym realizacji umowy lub czynności poprzedzających zawarcie umowy z kontrahentami.
Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) (w przypadku uzyskania zgody) lub art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO, tj. gdy:
- Przetwarzanie jest niezbędne do realizacji umowy, której stroną jest podmiot danych lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy;
- Przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora danych lub osoby trzeciej.
-
Udostępnianie danych osobowych
Możemy udostępnić Państwa dane osobowe do uzasadnionych celów:
- Podmiotom współpracującym, w przypadku, gdy udostępnienie jest niezbędne do prawidłowego działania podmiotu lub realizacji umowy,
- Innym podmiotom w przypadku, kiedy zostaniemy do tego zobowiązani, na przykład zgodnie z obowiązującym nakazem sądowym lub przepisami prawa,
- Innym podmiotom w przypadku otrzymania zgody osoby,
- Dostawcom usług, którzy przetwarzają dane na wyłączne na nasze polecenie i są na podstawie umowy zobowiązane do ochrony powierzonych im danych.
-
Okres przechowywania
Państwa dane osobowe zostaną usunięte, jeśli przechowywanie danych osobowych nie jest już konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane i w przypadku braku prawnych obowiązków w zakresie ich przechowywania (jak np. przepisy podatkowe) lub jeśli upłynęły okresy przedawnienia roszczeń z zawartych umów.
-
Przysługujące prawa
Mają Państwo prawo do:
- uzyskania od nas osobowych potwierdzenia, czy przetwarzane są dotyczące Państwa dane osobowe oraz do uzyskania dostępu do tych danych,
- sprostowania błędnych danych osobowych i uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
- złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie (jeśli przetwarzanie danych osobowych jest oparte na Państwa zgodzie). Wycofanie zgody nie ma wpływu na legalność przetwarzania w oparciu o zgodę przed jej wycofaniem.